1. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Найменування
показника |
Галузь знань,
спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступінь |
Характеристика
навчальної дисципліни, форма навчання |
Кількість кредитів – 5,0 |
Галузь знань: 13 « Механічна інженерія » |
Форма навчання очна(денна) |
Кількість змістових модулів - 8 |
Спеціальність: 136« Металургія » |
Статус
дисципліни нормативна
(обов’язкова) дисципліна циклу, який формує загальні компетентності |
Індивідуальне завдання |
Освітньо-професійна програма: Обробка металів
тиском |
Рік
підготовки 4-й
та 5-й семестри |
Загальна кількість годин – 150год |
Освітньо-професійний
ступінь: фаховий молодший бакалавр |
Лекції – 54год Лабораторні заняття
– 10год Семінарські заняття
– 12год Модульні контрольні
роботи (за змістовими модулями) – 6 год Самостійна робота
студента – 68год |
Кількість аудиторних годин на тиждень Відповідно до
навчального плану |
Вид
підсумкового контролю 4-й семестр - залік 5-й семестр - іспит |
1.ТЕМАТИЧНИЙ
ПЛАН
галузь знань 13 « Механічна інженерія »
спеціальність 136 « Металургія »
спеціалізація «Обробка металів тиском»
№ п/п |
Найменування розділів,модулів |
Кількість аудиторних занять |
Сам. робота |
Заг. обсяг годин |
||||||
Лекції,та
інші аудиторні заняття |
ПР |
ЛР |
Семі нар |
КР |
Всього ауд. занять |
|||||
|
|
|
|
|||||||
1.
|
Змістовий модуль 1 Теоретичні основи металознавства |
20 |
- |
6 |
8 |
- |
34 |
10 |
44 |
|
2.
|
Змістовий модуль 2 Матеріалознавство |
20 |
- |
2 |
2 |
4 |
28 |
18 |
46 |
|
3.
|
Змістовий модуль 3 Основи термічної обробки |
10 |
- |
2 |
2 |
4 |
18 |
14 |
30 |
|
4.
|
Всього |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Таблиця 1 – Теми семінарських занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1. |
БУДОВА І КРИСТАЛІЗАЦІЯ МЕТАЛІВ |
2 |
2. |
ВЛАСТИВОСТІ МЕТАЛІВ ТА МЕТЛДИ ЇХ ДОСЛІДЖЕННЯ |
2 |
3. |
ОСНОВИ ТЕОРІЇ СПЛАВІВ |
2 |
4. |
КОЛЬОРОВІ МЕТАЛИ ТА ЇХ СПЛАВИ |
2 |
5. |
ОСНОВИ ТЕРМІЧНОЇ ОБРОБКИ |
2 |
Всього : |
10 |
Таблиця 3 – Теми лабораторних робіт
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
Вивчення процесу
кристалізації з розчину
солі.
|
2 |
|
Визначення твердості на приборі Брінеля.
|
2 |
|
Мікроаналіз сталей і чавунів в рівноважному стані. |
2 |
|
Мікроаналіз конструкційних та інструментальних сталей |
2 |
|
Мікроаналіз сталей після термообробки та хіміко-термічній обробкам |
2 |
Всього : |
10 |
Таблиця 4 – Самостійна робота студентів
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
Тема 1.2.Дефекти
кристалічних ґраток |
2 |
|
Тема
1.3.Кристалізація металів
|
2 |
|
Тема
1.4.Дендритна кристалізація.
|
2 |
|
Тема 1.5.
Будова металевого злитка |
2 |
|
Тема 2.2
Методи дослідження структури
металів та сплавів. |
|
|
Тема 2.3 Методи визначення механічних
властивостей металів
|
|
|
Тема 2.4 Пластична
деформація і рекристалізація |
2 |
|
Тема 2.5
Різновиди деформації і їх характеристика. |
2 |
|
Тема 3.2
Ділення діаграм стану
сплавів на окремі типи
в залежності від характеру утвореної структури в твердому стані. |
|
|
Тема 3.3 Діаграма
стану сплавів, що утворюють механічні
суміші з чистих компонентів. |
|
|
Тема 3.5 стану
сплавів з обмеженим розчиненням компонентів
в твердому стані. |
|
|
Тема 3.6 Діаграма
стану сплавів з перитектичним перетворенням. |
|
|
Тема 3.8 Діаграма
стану сплавів, які зазнають
поліморфних перетворень. |
|
|
Тема 3.9Зв'язок між
типом діаграми стану та властивостями
сплавів |
|
|
Тема 4.3
Критичні точки залізовуглецевих сплавів |
2 |
|
Тема 4.4 Діаграма
стану залізографіт. |
|
|
Тема 4.6 Форма і
розміри графітних включень. |
|
|
Тема 5.4 Природна міцність конструкційних сталей
працюючих при нормальних умовах ,шляхи
її підвищення |
|
|
Тема 5.7 Леговані
чавуни |
|
|
Тема 5.9 Сталі та сплави з особливими
фізичними властивостями
|
|
|
Тема 6.2 Титан,
його сплави ,склад, властивості, марки, термічна обробка. |
|
|
Тема 6.3 Магній,
його сплави ,склад, властивості, марки, термічна обробка. |
|
|
Тема 7.3 Деревинні
і гумові матеріали, неорганічне скло,
клеї. Композитні матеріали |
|
|
Тема 8.3
Перетворення в сталі при нагріванні. Перетворення перлита
в аустеніт. |
|
|
Тема 8.4 Ріст зерна
при нагріванні. |
2 |
|
Тема 8.6 Відпал і
його призначення Нормалізація сталей |
|
|
Тема8.10 Дефекти,
які виникають при
термічній обробці |
|
Всього : |
36 |
Методи та критерії оцінювання
знань
Оцінювання знань, вмінь та
навичок студентів враховує види занять, які згідно з програмою дисципліни «Матеріалознавство
та
термічна обробка металів і зварних з’єднань» передбачають лекційні,
практичні, лабораторні заняття, а також
самостійну роботу та виконання контрольної роботи.
Контрольні заходи для
студентів включають поточний і
підсумковий контроль..
Перевірка і оцінювання знань студентів
проводиться в таких формах:
•
оцінювання виконання
практичних занять;
· проведення контролю знань за змістовими розділами;
· проведення
підсумкового контролю.
Для оцінювання знань використовують
чотирибальну шкалу.
Відмінно
1. Чітко і
вичерпно відповідає на питання в об’ємі програми ;
2. Знає склад і
властивості сплавів, їх залежність від різних факторів;
3. Правильно і
акуратно креслить діаграми стану, схеми структур сплавів, графіків і інших
ілюстрацій до письмової відповіді;
4. Розуміє
сутність фазових та інших перетворень в сплавах і залежність їх протікання від
різних факторів;
5. Знає сутності
технологічних режимів різних видів обробки металів з метою зміни їх властивостей;
6. Уміє вибирати і
обґрунтовувати вибір деталей для виготовлення різних деталей і призначати режим
їх термічної обробки.
7. Уміє вести
співбесіду з викладачем по поставлених
питаннях, легко виправляє незначні неточності у відповідях по зауваженнях
викладача;
8. Знайомий з
рекомендованою літературою.
Добре
1. Достатньо повно
відповідає на питання в об’ємі програми ;
2. Допускає
незначні помилки в відповідях і виправляє їх при додаткових питаннях викладача;
3. Одержані знання
застосовує для вирішення практичних задач по вибору і обробці металів для
виготовлення конкретних заготовок та деталей.
Задовільно
1. Виявляє суттєві
недоліки в знані окремих розділів програми;
2. Допускає
суттєві помилки у відповідях на запитання, але здатний виправити їх при додаткових
питаннях екзаменатора;
3. Одержані знання
з труднощами застосовує викладача для
вирішення практичних питань.
Незадовільно
1. Не відповідає
на окремі питання , виявляє незнання окремих розділів дисципліни;
2. У відповідях
допускає суттєві і принципові помилки і не може їх виправити при додаткових
питаннях екзаменатора;
3. Положення
дисципліни не може застосувати для вирішення практичних питань.
Порядок здійснення поточного
контролю виконання практичних занять.
Поточне оцінювання виконання практичних
робіт здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку рівня
підготовленості студента до виконання конкретної роботи. Об’єктами такого
контролю є:
-
підготовка
до практичних занять та якість ведення журналу практичних занять, відвідування
занять;
-
виконання
завдань безпосередньо на практичних заняттях;
-
захист
практичних занять.
Оцінка знань студентів
проводиться щодо кожної практичної
роботи: при оцінюванні за національною шкалою - за 4-бальною системою.
Порядок здійснення поточного контролю виконання лабораторних занять.
Поточне оцінювання виконання
лабораторних робіт здійснюється під час проведення лабораторних занять і має на
меті перевірку рівня підготовленості студента до виконання конкретної роботи.
Об’єктами такого контролю є:
-
підготовка
до лабораторних занять та якість ведення журналу лабораторних занять,
відвідування занять;
-
виконання
завдань безпосередньо на практичних заняттях;
-
захист
лабораторних занять.
Оцінка знань студентів
проводиться щодо кожної лабораторної роботи за системою «зараховано» або «не зараховано».
Проведення контролю за змістовими
розділом -
контроль рівня знань передбачає виявлення опанування студентом матеріалу
лекційного розділу та вміння застосувати його для вирішення практичної ситуації
і проводиться у вигляді письмової контрольної роботи або тестування.
Проведення підсумкового контролю.
Умовою допуску до заліку є позитивні оцінки з
поточного контролю знань за змістовими розділами, успішний захист практичних
робіт та виконання індивідуального завдання (КР), успішний захист лабораторних
робіт .
Залік здійснюється в письмовій
формі за відповідями за тестовими завданнями, що дає можливість здійснювати
оцінювання знань студента з усієї дисципліни «Матеріалознавство
та термічна обробка металів і зварних
з’єднань».
ЛІТЕРАТУРА
1 .В.В.Попович В.Попович ,Технологія конструкційних
матеріалів і матеріалознавство,2006.
2.О.А.Кузін
Металознавство та термічна
обробка металів , Львів , 2002р.
3.Лівшиць Л.С. Металознавство для
зварювальників. Москва
3. Самохоцький О.І. Кунявський М.Н. Лабораторні роботи
по металознавству і термічній обробці.
4.В.В. Хільчевський
Матеріалознавство і технологія
конструкційних
матеріалів,Київ,2002 .
5. А.В.Махорт , М.Г.Чумак Термічна
обробка металів
6..Шлугер М.О. , Ажогін Ф.Ф. Корозія і захист
металів.-М.: Металургія, 1981р.
7.В.М.Гарнець,Конструкційне
матеріалознавство,Київ «Либідь»,2007
Немає коментарів:
Дописати коментар