ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ
ДИСЦИПЛІНИ
Найменування
показника |
Галузь знань,
спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступінь |
Характеристика
навчальної дисципліни, форма навчання |
Кількість кредитів – 2 |
Галузь знань: 13 « Механічна інженерія » |
Форма навчання очна(денна) |
Кількість змістових модулів - 8 |
Спеціальність: 131 « Галузеве машинобудування » |
Статус дисципліни дисципліна циклу, який формує загальні
компетентності |
Індивідуальне завдання |
Освітньо-професійна
програма: Обслуговування та
ремонт обладнання
металургійних підприємств |
Рік підготовки 5-й Семестр |
Загальна кількість годин – 60год |
Освітньо-професійний
ступінь: фаховий молодший бакалавр |
Лекції – 20год Практичні заняття – 6год Лабораторні заняття – 6год Модульні контрольні роботи (за змістовими модулями) – 4
год Самостійна робота студента – 28год |
Кількість аудиторних годин на тиждень – 2год Відповідно до навчального плану |
Вид підсумкового контролю 5-й семестр -
залік |
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
галузь знань 13 « Механічна інженерія »
спеціальність 131 « Галузеве машинобудування »
спеціалізація «ГАЛУЗЕВЕ МАШИНОБУДУВАННЯ»
№ п/п |
Найменування
змістових модулів (розділів) |
Кількість аудиторних годин |
Сам. робота |
Заг. обсяг годин |
|||||
лекції |
Практичні |
лабораторні |
семінар |
МКР, ККР, ОКР |
Всього ауд. годин |
||||
1. |
Змістовий модуль 1 БУДОВА І КРИСТАЛІЗАЦІЯ МЕТАЛІВ |
2 |
- |
2 |
- |
- |
4 |
2 |
6 |
2. |
Змістовий модуль 2 ВЛАСТИВОСТІ МЕТАЛІВ ТА МЕТЛДИ
ЇХ ДОСЛІДЖЕННЯ |
2 |
- |
- |
- |
- |
2 |
4 |
6 |
3 |
Змістовий модуль 3 ОСНОВИ ТЕОРІЇ СПЛАВІВ |
2 |
- |
- |
- |
2 |
4 |
4 |
8 |
4 |
Змістовий модуль 4 ЗАЛІЗОВУГЛЕЦЕВІ СПЛАВИ |
2 |
2 |
2 |
- |
- |
6 |
2 |
8 |
5 |
Змістовий модуль 5 ВУГЛЕЦЕВІ ТА ЛЕГОВАНІ СТАЛІ |
2 |
2 |
- |
- |
- |
4 |
4 |
8 |
6 |
Змістовий модуль 6 Основи термічної та хіміко
термічної обробка |
2 |
2 |
2 |
- |
- |
6 |
6 |
12 |
7 |
Змістовий модуль 7 Сплави кольорових металів |
2 |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
8 |
Змістовий модуль 8 Неметалеві конструкційні матеріали. Корозія металів та сплавів. |
2 |
- |
- |
- |
2 |
4 |
4 |
8 |
Форма
підсумкового контролю (семестровий контроль) |
залік |
||||||||
Всього |
16 |
6 |
6 |
- |
4 |
32 |
28 |
60 |
Таблиця 2 – Теми практичних робіт
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
Аналіз структурних перетворень
при нагріванні та охолоджені в сплавах заданого складу по діаграмі системи “Fе-FезС". |
2 |
|
Розробка режимів термічної
обробки різних марок
сталей в відповідності з їх призначенням. |
2 |
|
Розшифровка марок сталей. Вибір та
обгрунтування марок сплавів для
виготовлення заданих виробів |
2 |
Всього : |
6 |
Таблиця 3 – Теми лабораторних робіт
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
Вивчення процесу
кристалізації з розчину
солі. |
2 |
|
Мікроаналіз сталей і чавунів в рівноважному стані. |
2 |
|
Мікроаналіз сталей після термообробки
та хіміко-термічній обробки |
2 |
Всього : |
6 |
Таблиця 4 – Самостійна робота студентів
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1.
|
Кристалізація металів. Дендритна кристалізація. Будова металевого
злитка |
2 |
2.
|
Методи дослідження структури
металів та сплавів Методи визначення
механічних властивостей металів |
2 |
3.
|
Пластична
деформація і рекристалізація. Різновиди деформації і їх характеристика. Механізм пластичної деформації .Вплив нагрівання
на структуру і властивості
деформованого металу |
2 |
4.
|
Діаграма стану сплавів, що утворюють механічні суміші з чистих компонентів. Діаграма стану сплавів, що утворюють
необмежені тверді розчини . Діаграма стану сплавів з обмеженим розчиненням
компонентів в твердому стані. Діаграма стану сплавів з
перитектичним перетворенням.. |
2 |
5.
|
Діаграма
стану сплавів для випадку утворення стійкого хімічного сполучення. Діаграма стану сплавів, які зазнають поліморфних перетворень. Зв'язок
між типом діаграми стану та властивостями
сплавів |
2 |
6.
|
Критичні точки залізовуглецевих сплавів Чавун. Класифікація чавунів. Графіт його властивості. Форма і розміри графітних
включень. Вплив домішок і швидкості охолодження на структуру властивості
чавунів. |
2 |
7.
|
Сталь вуглецева конструкційна звичайної якості, якісна, маркування,
загальні технічні вимоги. Природна міцність конструкційних сталей
працюючих при нормальних умовах ,шляхи
її підвищення |
2 |
8.
|
Леговані
сталі. Розподіл легованих
елементів в сталі і їх вплив на
властивості. Класифікація легованих
сталей, маркування. Конструкційні
сталі. Інструментальні сталі.
Призначення, умови роботи |
2 |
9.
|
Класифікація видів термічної обробки . Роль
термічної обробки в підвищенні якості залізо продукції. Відпал і його
призначення. Нормалізація сталей. |
2 |
10.
|
Гартування сплавів. Температура і швидкість
нагрівання під гартування. Відпуск
сталі, його призначення і види. Термомеханічна обробка. |
2 |
11.
|
Особливості
термічної обробки чавунів. Дефекти, які
виникають при термічній
обробці. Поняття про хіміко-термічну обробку сталі її призначення.Види
хіміко-термічної обробки сталі. |
2 |
12.
|
Магній, його сплави ,склад, властивості, марки, термічна обробка. Антифрикційні
сплави. Умови роботи та вимоги до них. Благородні метали |
2 |
13.
|
Термопластичні пластмаси Деревинні і гумові матеріали, неорганічне
скло, клеї |
2 |
14.
|
Класифікація корозійних процесів
по механізму перебігу
реакцій, характеру корозійних руйнувань. Внутрішні та зовнішні фактори, які впливають на корозію Корозійна стійкість металів
і сплавів. Методи захисту
від корозії |
2 |
Всього : |
28 |
Критерії оцінювання знань
Оцінювання
знань, вмінь та навичок студентів враховує види занять, які згідно з програмою
дисципліни «МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО
І КОНСТРУКЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ» передбачають лекційні,
практичні, лабораторні заняття, а також
самостійну роботу та виконання контрольної роботи.
Контрольні
заходи для студентів включають поточний
і підсумковий контроль..
Перевірка і
оцінювання знань студентів проводиться в таких формах:
•
оцінювання виконання практичних занять;
•
проведення
контролю знань за змістовими розділами;
•
проведення підсумкового контролю.
Для оцінювання знань використовують
чотирибальну шкалу.
Відмінно
1. Чітко і
вичерпно відповідає на питання в об’ємі програми ;
2. Знає склад і
властивості сплавів, їх залежність від різних факторів;
3. Правильно і
акуратно креслить діаграми стану, схеми структур сплавів, графіків і інших
ілюстрацій до письмової відповіді;
4. Розуміє
сутність фазових та інших перетворень в сплавах і залежність їх протікання від
різних факторів;
5. Знає сутності
технологічних режимів різних видів обробки металів з метою зміни їх властивостей;
6. Уміє вибирати і
обґрунтовувати вибір деталей для виготовлення різних деталей і призначати режим
їх термічної обробки.
7. Уміє вести
співбесіду з викладачем по поставлених
питаннях, легко виправляє незначні неточності у відповідях по зауваженнях
викладача;
8. Знайомий з
рекомендованою літературою.
Добре
1. Достатньо повно
відповідає на питання в об’ємі програми ;
2. Допускає
незначні помилки в відповідях і виправляє їх при додаткових питаннях викладача;
3. Одержані знання
застосовує для вирішення практичних задач по вибору і обробці металів для
виготовлення конкретних заготовок та деталей.
Задовільно
1. Виявляє суттєві
недоліки в знані окремих розділів програми;
2. Допускає
суттєві помилки у відповідях на запитання, але здатний виправити їх при
додаткових питаннях екзаменатора;
3. Одержані знання
з труднощами застосовує викладача для
вирішення практичних питань.
Незадовільно
1. Не відповідає
на окремі питання , виявляє незнання окремих розділів дисципліни;
2. У відповідях
допускає суттєві і принципові помилки і не може їх виправити при додаткових
питаннях викладача;
3. Положення
дисципліни не може застосувати для вирішення практичних питань.
Порядок здійснення поточного контролю виконання практичних занять.
Поточне
оцінювання виконання практичних робіт здійснюється під час проведення
практичних занять і має на меті
перевірку рівня підготовленості студента до виконання конкретної роботи.
Об’єктами такого контролю є:
-
підготовка
до практичних занять та якість ведення журналу практичних занять, відвідування
занять;
-
виконання
завдань безпосередньо на практичних заняттях;
-
захист
практичних занять.
Оцінка
знань студентів проводиться щодо кожної практичної роботи: при оцінюванні за національною шкалою
- за 4-бальною системою.
Порядок здійснення поточного контролю виконання
лабораторних занять.
Поточне
оцінювання виконання лабораторних робіт здійснюється під час проведення
лабораторних занять і має на меті перевірку рівня підготовленості студента до
виконання конкретної роботи. Об’єктами такого контролю є:
-
підготовка
до лабораторних занять та якість ведення журналу лабораторних занять,
відвідування занять;
-
виконання
завдань безпосередньо на практичних заняттях;
-
захист
лабораторних занять.
Оцінка
знань студентів проводиться щодо кожної лабораторної роботи за системою
«зараховано» або «не зараховано».
Проведення контролю за змістовими розділом - контроль рівня знань передбачає
виявлення опанування студентом матеріалу лекційного розділу та вміння
застосувати його для вирішення практичної ситуації і проводиться у вигляді
письмової контрольної роботи або тестування.
Проведення підсумкового модулю.
Умовою допуску до заліку є позитивні оцінки з
поточного контролю знань за змістовими розділами, успішний захист практичних
робіт та виконання індивідуального завдання (КР), успішний захист лабораторних
робіт .
Залік
здійснюється в письмовій формі за відповідями за тестовими завданнями, що дає
можливість здійснювати оцінювання знань студента з усієї дисципліни «МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО І КОНСТРУКЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ».
Немає коментарів:
Дописати коментар